zaterdag 8 juli 2023

Wat ben ik trots….

Zondag was ik jarig. 72 werd ik. Het werd een fijne dag. Wat ben ik trots op het grote gezin dat van José en mij afstamt. Iedereen was er; kinderen, schoon- en kleinkinderen. Twee dochters kwamen José al vroeg helpen met het zorgen voor het gebruikelijke natje en droogje op die dag. Aan mooie cadeaus ook geen gebrek maar één stak er wel bovenuit. Een schilderij van kleine fotootjes, waarop ik met kinderen en kleinkinderen sta en met José. In alle mogelijke situaties. Mooi gedrapeerd tegen een achtergrond van sterren. Ik ben er erg blij mee. Aan het eind was ik hondsmoe maar tegelijk ook voldaan. Een warme dag met iedereen uit onze ‘club’. Een paar foto's van die dag en een foto van Renée, die op haar gemak een vestje haakte, kan natuurlijk niet ontbreken.

Jongens

De jongens, Sem en Youri kwamen maandag tussen de middag eten. Cas niet. Die was ziek. Hij was al een paar dagen niet lekker. Gelukkig is hij inmiddels weer helemaal opgeknapt. Deze keer mocht Sem kiezen wat wij bij de boterhammetjes zouden eten. Hij koos voor knakworstjes. De week eerder koos Youri voor gehaktballetjes. Nu is het de beurt voor Cas. Die koos al eerder voor bitterballetjes. Wanneer dat gebeurt, is nog niet bekend. Het is immers bijna vakantie en dan gaat alles niet op uur en tijd. Dan gaan Cas en Sem ook op vakantie. Youri gaat eerst meedoen met de speciale voetbaldagen van NAC. Wij gaan zeker kijken.

Jarig

Ik was niet de enige jarige deze week. Woensdag werd Youri 9. Voor hem zijn de cadeautjes voor het merendeel ‘geld’ voor tenuetjes en tenuetjes. Hij is helemaal van het voetbal. Elk vrij moment heeft hij een bal.

Luuk

Donderdag kwam Luuk. Hij zou aanvankelijk niet komen, maar bij papa en mama thuis wordt een nieuwe keuken gezet. En daar kunnen ze natuurlijk ons zwerfmonster niet bij gebruiken. Leuk, want dan konden wij er weer een dagje voor zorgen.

Een jonge master

We hebben wel een heel jonge master in de familie. Ik heb het diploma gezien. Cas hield deze week zijn kinderfeestje bij het legocentrum. Hij is gek van lego. Hij kreeg daar de titel ‘master van lego’. Dik verdiend, want wat hij allemaal bouwt…. Vandaag viert hij met zijn broertje hun verjaardag. Een tropische verrassing mag je zeggen. Natuurlijk zijn oma en opa ook van de partij en de andere oma en opa zonder twijfel ook. En morgen… gewoon weer een verjaarsfeestje. Nu bij onze oudste kleindochter Emma. Iets minder warm, maar even gezellig. Een druk weekend dus.

Goedkoper

Donderdag was het weer Raadsvergadering. Dat betekende werk aan de winkel. Vrijdag moest ik mijn artikelen maken. We zijn dus deze week niet weg geweest. Op maandag na dan. Even tanken in België. Liefst ruim drie dubbeltjes goedkoper per liter. Dat is pas de moeite waard. Een leuk ritje en natuurlijk vergaten we ook deze week onze ijscotoer naar ENZO niet. Heerlijk, die hoorntjes met citroen en mango ijs. Lekker onder de bomen even zitten en uitrusten van de vermoeienissen. We zijn ook nog even een keertje een kersenhofke gaan eten bij de Kersenboerderij met een glas kersensap. Niet te veel, want ik mag maar anderhalve liter drinken. Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.

Familieboek

Het familieboek vordert. De ruwe opmaak is nu tot aan onze tweede dochter Meike met haar gezin. Nog drie kinderen met de nodige kleinkinderen te gaan en dan nog een hoofdstuk over de corona en het familiewapen en het slot. Het schiet dus al op.

(familiearchief f. van son)









 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten