zaterdag 1 juli 2023

Er kwam er eentje bij…..

Elke dinsdag halen we dit jaar tot nu toe tussen de middag Sem en Cas van school en brengen ze om één uur ook weer terug. Ze eten dan bij ons en dat vinden ze een stuk prettiger. Youri wilde dat ook wel graag, want op school eten ziet hij niet zo zitten. Hij vindt het bij oma aan tafel een stuk gezelliger. Maar jammer; op dinsdag tussen de middag heeft Youri altijd een afspraak. Nu is het toch geregeld. Elke stelde voor om de jongens dan op maandag tussen de middag op te halen. Dat werd door Youri thuis met gejuich ontvangen.  We gingen dus afgelopen maandag voor het eerst tussen de middag naar drie kleinkinderen halen van school om 12 uur en ze een uur later daar weer af te leveren. En oma zou oma niet zijn, als ze er nog iets aankoppelde. Om de beurt mogen ze kiezen wat we naast gebruikelijke zoet beslag, vlees en kaas bij de boterham hebben. Youri mocht het eerst kiezen als de nieuwkomer. Hij koos kleine gehaktballetjes en zo gebeurde. Er is maar één voorwaarde: oma moet het van tevoren kunnen klaarmaken, anders is de tijd tekort. Sem koos voor volgende keer alvast koude knakworstjes en Cas koos voor bitterballen. Dat voor dus weer smullen voor de kleintjes. Het was dubbel feest. Ook ’s avonds aten Sem, Cas en Youri bij ons; samen met Elke.

Het werden gebakken aardappeltjes met sla en kip en natuurlijk een toetje.  Tussen de middag was er nauwelijks tijd om een foto te maken, ’s avonds wel. En Youri zorgde er uiteraard voor, dat hij op tijd bij oma op de stoep stond…

Het bleef niet beperkt tot die maandagmiddag. Cas bouwde elders met de lego dat het een lieve lust is. Hij is bijna jarig en vraagt uiteraard ook speciale lego. Donderdag kwam onze Luuk weer spelen. Muziek is zijn favoriet. Af en toe moeten oma of ik ook even op de trommel slaan met de stokjes. Hij heeft echt ritmegevoel

NAC

Bij NAC zijn er ‘soccercamps’. Youri mocht zich ook inschrijven. Hij heeft dat samen met een vriendje gedaan. Hij krijgt in elk geval een NAC-tenue. Stel dat hij wordt gescout en bij NAC kan spelen. Dan gaat hij mijn vader achterna. Die speelde ook bij NAC. En uiteraard kan je na een paar jaar weer gescout worden door Feyenoord, want de jeugdopleiding van NAC staat daar goed bekend. Dat zou voor Youri helemaal fantastisch zijn natuurlijk. Goed je best doen dus en vooral met plezier voetballen. Natuurlijk komen opa en oma kijken!

Afzuigkap

Schoonzoon Bram hing bij José in de keuken een nieuwe afzuigkap op. Hij is er zo een van, -om met Pippi Langkous  te spreken-: “Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan”. En dat helpt zeker bij hem. Met de andere kookplaat kan José al uit de voeten. En de nieuwe oven gaat haar uiteraard ook lukken. José lijkt wat dat betreft ook een familielid van die Pippi.

Nee hoor

Zondag ben ik jarig. Dan wordt ik 72. Ik moet dan weer in het middelpunt van de belangstelling staan, iets waar ik eigenlijk liever voor wegloop. Maar diverse kleinkinderen hebben mij al laten weten dat ik over “zoveel daagjes jarig ben”. Ik zal er dus toch aan moeten geloven. Gezellig zal het zeker weer worden en als ik me niet vergis, is bijna iedereen van ons grote gezin erbij. Dat wordt dus voor José weer zorgen voor een natje en een droogje. Dat is haar wel toevertrouwd. Twee dochters hebben al toegezegd eerder te komen om een handje te helpen. Fijn.

(Bron: familiearchief f. van Son).





 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten