zaterdag 28 mei 2016

Robyn, circus en wielerdrama…..


Wat een week zeg! Nog iets meer dan een handvol werkweken te gaan tot de vakantie, maar het leek alvast wel zo ver deze week. Ik geef geen les meer aan vierdeklassers dit schooljaar, gewoon omdat ze na het examen nu vakantie hebben. Toch had ik een volle week.
Maandagavond was het gemeenteraadsvergadering over opvang van vluchtelingen; dinsdag was kleindochter Anouk jarig en uiteraard moesten opa en oma komen eten. We troffen het.’Eten van de plaat’. Goed gezorgd hoor! Uiteraard blijf je dan tot Anouk voldaan naar bed gaat. Woensdagavond deden José en ik de maandelijkse boodschappen. Het salaris was immers binnen!
Donderdagochtend haalden we onze kleindochter Robyn op. Papa Pieter en Mama Tara gingen het huis schilderen en daar kun je zo’n handenbindertje niet bij hebben. Logeerpartijtje dus. ’s Middags gingen we met haar naar de speeltuin. Het was heerlijk weer. En ’s avonds? Nou ja, voor de verandering voor mij weer raadsvergadering. Nu over de opknapbeurt van de Bergse Markt, over het accommodatiebeleid met als heet hangijzer buurthuis De Haven en enkele andere onderwerpen.
Met name de Haven hield de gemoederen bezig. Voor een volle publieke tribune maakte de coalitie er een circus van, met als middelpunt een zwalkende wethouder-zonder-antwoorden en boordevol algemeenheden, in de wetenschap dat hij de  meerderheid in de Raad immers toch zou hebben. Kortom: veel discussie en een publieke tribune zonder enig begrip. Duidelijk géén avondje klantenbinding democratie voor de bevolking.
Vrijdag tot slot een dag met les tot half drie. Net op tijd om die fantastische Giro d’Italia te zien, waar Steven Kruiswijk wél echt aan klantenbinding doet. Na het prima rijden vorig jaar van Dumoulin in De Vuelta, de ronde van Spanje, nu weer een landgenoot dit het een feest maakt om naar een wielerwedstrijd te kijken. Uiteraard voor het merendeel op een buitenlandse zender. Nederlandse TV zendt alleen de laatste twee bergetappes uit en voor het overige soms een korte halve samenvatting als het peloton al een uur of wat binnen is!
Maar gisteren….. Je verzint het toch niet; door een stuurfout tegen de sneeuwwand klappen en de Giro verliezen. Op het moment dat ik dit schrijf, is nog niet zeker of hij met zijn pijnlijke voet en scheurtje in een rib vandaag nog rijdt. Zo ja dan hoop ik dat hij zondag in Turijn geloof ik verdiend nog op het podium staat. Een puike prestatie zou dat zijn. Als het niet bij het voetballen kan, dan maar bij een andere sport. Sorry, niet bij formule 1. Die sport en Verstappen, dat is absoluut niks voor mij…………. Robyn ging met Oma nog even langs bij neefje Cas en bij neefje Youri. Vandaag brengen we haar weer terug naar huis. Oh ja. Ik zou het haast nog vergeten. Ik heb de poepluier van Robyn verschoond. Heerlijk werkje als het om diarree gaat……… ook echt niks voor mij!
(Bron: familiearchief f.van son: Robyn logeert mei 2016, Monkey town, bij Youri). 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten